Friday, September 26, 2008

Going Home

huahhh... 24 september.. waktu utk aku balik johor.. x sabar rasenye nk balik sambut raya ngan family.. sekitar 8.30pm aku dah tunggu dkt bus stop kolej menunggu bas yang dijadualkan tiba 9.00pm.. aku dengan rakan2 yang lain menunggu dengan perasaan tidak sabar utk pulang ke rumah..


10.00pm.. orang semakin sikit kerana bas yang mereka tunggu dh dtg ambil mereka.. mane baas aku.. hampir pukul 11.00pm kami dimaklumkan bas ke jhr tidak ambil kami di kolej.. mereka hanya menunggu di pintu masuk universiti.. hati ku yang gembira td mula timbul amarah.. nasib ku mungkin baik.. aku terlihat senior ku ingin keluar.. jadi aku meminta tlg dr ny m'hantar ku ke pintu masuk U dimana bas kami menunggu.. sudah lah pergi ke bas sendiri.. kami dibiarkan duduk sesuka hati.. aku yang terlewat.. terpaksa duduk disebelah orang yg x dikenali.. harapan dpt duduk di sebelah kawan ku (ya. aku balik johor bersama kawanku)..


nasibku baik.. rupanya orang di sebelahku ingin menuju ke kota tinggi.. sama tempat dgn ku.. jd sepanjang perjalanan ku tidak lah bosan..


aku sempat mengambil gambar bersama dengan nya..
akhirnya kami tiba di kota tinggi hampir pukul 12.00tgh hari.. aku yang begitu gembira tidak berehat selepas balik.. sebaliknya aku keluar berjalan2..

No comments: